Saturday, May 31, 2008

"Υστερος" Althusser και "Ωριμος" Hayek λένε τα ίδια,και εμείς πλακωνόμαστε.Βάζω στοίχημα που πρέπει να χάσω!

Ο αδέσποτος ιστολόγος αποκαλύπτει και νέα προσωπικά δεδομένα

Εδώ και χρόνια διαβάζει-"καταπίνει" τις΄"Θέσεις" .Το πιο έγκυρο και μακρόχρονο περιοδικό του "Αλτουσεριανού" Μαρξισμού της Ευρώπης ,που εκδίδεται λόγω της τρέλλας του Μηλιού.
(περισσότερα εγκώμια σε προσεχή ανάρτηση)

Κάνουμε όμως και άλλα, παρότι γνήσιοι μεταρρυθμιστές φιλελεύθεροι, παρακολουθούμε όσες εκδηλώσεις ,μπορούμε (τις λιγώτερες) των "Θεσεων" του "Πουλατζά" του "Καράγιωργα" ,όντας σε εντεταλμένη ιδεολογική κατασκοπεία, παρέα με όλο το μετασταλινικό συνάφι της Ποσδεπ. (καλά πλειοψηφία είναι,αλλά και μετασταλινικοί είναι πειράζει;)

Πέρσυ τον Σεπτέμβριο λοιπόν παρακολουθώ τις εκδηλώσεις για τα είκοσι χρόνια ,και ακούω δύο ομιλιες που ιντριγκάρισαν.Και οι δύο για τον "υλισμό του ασταθμητου" την "αχαρακτη γραμμή" και την "συνάντηση"

Περίμενα ότι θα δημοσιευθούν και ,πράγματι στο τελευταίο τεύχος των Θ,υπάρχουν εκτατεμένη μορφή (Η προτεραιότητα της συνάντησης επί της μορφής V.Morfino μτφ.Γ.Φουρτούνης ,& Ο Κόσμος της ζωής και ο Κόσμος της ιστορίας Μ.Μπαρτζίδης)

Για να έλθω στο action,πριν το συμπέρασμα φίλοι μου ανακοινώνω.

Όποιος διαβάσει τις σελίδες των Θέσεων τεύχος 108 σελ( 99-122) και τα κεφάλαια από το Rules and Orders του Hayek , Reason and Evolution ,Cosmos and Taxis (p 8-54) και βρεί Μία (αριθμός 1) επι της ουσίας διαφωνία,τότε εγώ χάνω στοιχημα όσο θέλει ο "αντίμαχος" και το οποίο βεβαίως πληρώνω μόνο στο Kiva.org (το σάιτ που δανίζει Μπακάληδες στην Καμπούλ, Ταξιτζήδες της φίλης Κινσάσα κλπ κλπ)

Παρότι γνωρίζω ότι το LLS παρακολουθείται από επαγγελματίες διανοούμενους που κοροιδεύουν σε κάθε διανοητική "ματσόλα" που κάνει ο ερασιτέχνης ιστολόγος ,εν τούτοις τολμώ να συνοψίσω Hayek και Althusser σε πέντε γραμμές

O Hayek γράφει και ξαναγράφει για να μας πείσει ότι οποιαδήποτε προσπάθεια να συλλάβουμε την έννοια κοινωνία ,ως "οντότητα" της οποίας θα ορίσουμε εκ των προτέρων την διαδρομή είναι αποτυχημένη.
Γιατί;
Γιατί είναι αδύνατο να γνωρίζουμε τι ακριβώς κανουν θέλουν σκέφτονται φαντάζονται κάτι δυσεκατομμύρια άνθρωποι.
Η κοινωνία τελικά είνα ένας άπειρος αριθμός "αυθορμήτων τάξεων" που έχουν δημιουργηθεί στο πέρασμα των χρόνων ,και μέσα από ένα ασύληπτο χάος συνεχών αλληλοδράσεων λαθών διορθώσεων,δημιουργούμε τον σημερινό κόσμο,που για τον Hayek είναι "Κοσμος" με την αρχαιοελληνική έννοια.
Αντίθετα κοινωνικά προγράμματα "κοινωνικού προγραμματισμού" ,αναφέρονται περισσότερο στην αρχαιοελληνική ένοια της "Τάξης" και είναι καταδικασμένα στην αποτυχία,όχι για ιδεολογικούς αλλά για βαθύτηρους "συστημικούς" λόγους.
Ο Η στην κατά LLS ανάγνωση δεν είναι αντισοσιαλιστής,είναι αντι "προγραμματικός".Στην ίδια κατά LLS ανάγνωση ,ο Η προκρίνει ένα "σοσιαλισμό" της αυθόρμητης τάξης ,μια κοινωνία της μηδενικής "βαναυσότητας" (κατά Rorty) που όμως θα προέλθει από την ωρίμανση του "Κοσμου" και όχι από την επιβολή της "σοσιαλιστικής" Τάξης.

Οσον αφορά τον "ύστερο" Althusser, εδώ το ίδιο ζήτημα προσεγγίζεται με διαφορετικό λεξιλόγιο,αλλά φθάνουμε στο ίδιο συμπέρασμα

Η ιστορική συγκυρία ,αποκαλούμενη "συνάντηση" έχει τα εξής χαρακτηριστικά

Κάθε "συνάντηση" είναι αποτέλεσμα άλλων συναντήσεων ad infinitum
Κάθε "συνάντηση" θα μπορούσε να μην είχε συμβεί
Τα στοιχεία της "συνάντησης" δεν προδιαγράφουν την συνάντηση την ακόλουθη κοινωνική συγκυρία που θα προκύψει.

Το project του Αλτουσεριανού Μαρξισμού ,να αποκοπεί από ένα χονδροειδή ντετερμινισμό αλλά "Ακαδημία της ΕΣΣΔ" ,τον ωθεί διανοητικά στον Χαγιεκικό "Κοσμο"

Τα τώρα δύο ερωτήματα χωρίς απάντηση

-Είναι τυχαίο ότι και τα δύο κείμενα αναφέροντα στη γραφή του Δαρβίνου,σε μια προσπάθεια κατανόησης της "Δαρβινικής εξέλιξης" ;
-Είναι τυχαία η διπλή αναφορά του Μπατζίδη στον "Κόσμο";

2 comments:

Greek Rider said...

LLS υποψιάζομαι ότι παρόλες τις απόψεις που κατά καιρούς ατάκτως διατυπώνω, κατά βάθος μάλλον έχεις δίκιο.

Θα το δω οπωσδήποτε.

cynical said...

Ειμαι και γω μια από τις τρελλές που συντηρούν την τρελλα του Μηλιου με το να ειμαι συνδρομητρια για πολλά χρονια. Ασε που τους παρακαλαω να τους πληρώσω και δεν καταδεχονται!
Επι της ουσιας θα μιλησω αλλη φορα.